מה חדש ?

אתר האינטרנט החדש שלי

יום שבת, 3 בנובמבר 2012

קורס מדריכים ליוגה בהנחיית רחל וילוז'ני



קורס מדריכים ליוגה במכללת רידמן
הקורס מתקיים בימי חמישי בין השעות – 9:00-17:00
הלימודים מתקיימים במרכז היוגה ברידמן
החל מה29.11.12



דרישות קדם:
·         ניסיון קודם בתרגול יוגה
·         שיעור או סדנת הכרות

מטרת/ות הקורס:
·         הכרות של דרך החיים היוגית על כל מאפייניה, תרגול מעשי בשתי שיטות תרגול, פילוסופיה, איורוודה, מדיטציה, אנטומיה וקינזיולוגיה.
·         עבודה על תרגול האישי, איכות ועומק של ביצוע התנוחות ותרגילי הנשימה.
·         הכשרה להוראה -  לימוד והעמקה באומנות הוראת היוגה.

נושאי הלימודים במסגרת המסלול החד שנתי לדרגת מדריך ליוגה 
יוגה אסנא - תרגול ומתודיקה – יוגה בגישת איינגאר - רחל וילוז'ני
מטרת הקורס להקנות יסודות להבנת המתודיקה של תנוחות היוגה, ניתוח מעמיק של תנוחות היוגה הבסיסיות על פי שיטת ב.ק.ס איינגאר. ניתוח כיווני התנועה ועקרונות התנועה המרכזיים בכל משפחות התנוחות. עבודה עם הנשימה ככלי לפתיחה גופנית ואנרגטית של הגוף בתנוחות. בניית מערכי שיעור, הקניית מיומנויות הוראה, עמידה מול כיתה עם דגש מיוחד על אופן תיקון תנוחות של תלמידים והתאמה של התנוחות למתרגלים בעלי צרכים גופניים ורגשיים שונים.נרכש מיומנות בעבודה עם אביזרים ובעבודה בזוגות.
הקורס מתמקד: בניתוח מתודי של תנוחות היוגה, העמקה באימון האישי, בניית מערכי שיעור, דרכי הנחייה ומיומנויות הוראה, תיקון תנוחות, שימוש באביזרים ועבודה בזוגות.
ויניאסה יוגה – אורי בנדורי - שנה א'
הקורס עוסק בבניית רצפים תנועתיים בסנכרון עם הנשימה על פי מסורת הויניאסה. הקורס עוסק ברקע הפילוסופי של תרגול היוגה. הקורס מקנה ידע מעמיק בפראניימה – תרגול ומתודיקה של תרגולי הנשימה היוגיים. 
איורוודה בעולם היוגה- יגאל קוטין
הקורס מהווה מבוא לאיורוודה, רפואה הודית עתיקה. שילוב עקרונות  מתורת האיורוודה ועקרונות לאורח חיים בריא בזיקה לעולם היוגה. תרגול מעשי בתרגול יוגה ופרניימה המבוסס על אטה יוגה הקלאסית. חומר הלימוד כולל עקרונות להבנת האיורוודה, הכרת הטיפוסים וזיהוים, אורח חיים ותזונה איורוודים וכלים בסיסים ושימושים לטיפול בעזרת כלים פשוטים מעולם האיורוודה. מושם דגש רב על לימוד האטה יוגה, אסאנה, פראנאימה, בהנדה עפ"י עקרונות האיורוודה, הבנת התרגול עפ"י ההשפעה האנרגטית וההשפעה על הטיפוסים השונים עפ"י האיורוודה, התאמה של התרגול למצבי בריאות וחולי עפ"י עקרונות האיורוודה.
פילוסופיה של היוגה - דורון פלד
בחרנו להציג בקורס את הפילוסופיה של היוגה דרך שתי טקסטים מרכזיים
סוטרות היוגה של פטנזלי.וקטעים נבחרים מתוך ה"בהגווד גיטא".. השיעורים כוללים קריאה מונחת בטקסטים וניתוח שלהם בהקשר לדרך החיים היוגית.
מדיטציה ודהרמה- רחל וילוז'ני
העמקה בתרגול מדיטציה ולימוד אודות דרך הדהרמה אותה פיתח הבודהה.  המפגשים כוללים תרגול מעשי ושיחות דהרמה. בקורס נלמד את חכמת השימוש הנכון במשאבי קיומנו המודע תוך התבוננות בטבע התודעה, העמקת המגע האוטנטי עם עצמנו ועם אחרים, טיפוח איכויות של בהירות תודעתית, אהבה בלתי תלויה, וחכמת חיי חופש מיטיב בחיי יומיום.     

סטאז' שנה א' – מבדק יוגה
הבחינה תיערך בקבוצות קטנות, אשר יתואמו מראש ויתקיימו עם סיום שנת הלימודים.
הבחינה מחולקת לשלושה  חלקים :
חלק א' בוחן את איכות התרגול  / חלק ב' בוחן את איכות ההוראה / חלק ג' - פידבק

תרגול יוגה שיעור נוסף במהלך שנת הלימודים
כל סטודנט מחויב להשתתף באופן סדיר (פעם בשבוע לפחות) בשיעור יוגה נוסף בשיטת איינגאר במהלך שנת הלימודים. הפנמת המתודיקה של תנוחות היוגה היא תהליך הדרגתי הדורש זמן. רק באמצעות תרגול סדיר של עקרונות התנועה הנכונים בתנוחות לאורך השנה תהייה הפנמה שלהם.  עלות השיעורים הנוספים אינה ממומנת בשכר הלימוד.
אימונים אישיים
בקורס יתקיימו מפגשים המוקדשים לאימון  אישי, הבנויים בכדי לקדם ולהעשיר את התרגול האישי של הסטודנטים. במפגש נעשה ניתוח יציבה מעמיק של כל סטודנט ומותאם עבורו תרגול אישי התואם את צרכיו המיוחדים. יתקיים במסגרת שיעורי עם רחל וילוז'ני

מטלות:
השתתפות בשיעור יוגה חיצוני נוסף לאורך השנה בתדירות של פעם בשבוע לפחות
הגשת עבודות
שנה א' : מבדק יוגה
           
דרישות הקורס: חובת נוכחות בקורס פרונטלי קצר כגון: פילוסופיה, איורוודה, מדיטציה : לפחות 90%. קורס אנטומיה : לפחות 85% .
לקורס מעשי, תרגול יוגה בשיטת איינגאר, ויניאסה: לפחות 85%
סף מעבר: הארכה כללית של התרגול ומיומנויות ההוראה

דרישות ייחודיות לקורס:
·         השתתפות בשיעור יוגה חיצוני נוסף לאורך השנה, בשיטת איינגאר,  בתדירות של פעם בשבוע לפחות. 

שנה פורייה ומהנה
צוות מגמת היוגה במכללת רידמן


\



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה