מה חדש ?

אתר האינטרנט החדש שלי

יום שבת, 27 באוגוסט 2011

ניוזלטר - אוגוסט 2011


שלום לכולם מיוגה עם רחל

ניוזלטר – אוגוסט 2011

ימי הקיץ החמים ושלהי החופש הגדול מקדמים את פנינו, כבר מתחילים לחוש את בואו של הסדר הטוב והשגרה המבורכת של שנת הלימודים. ברצוני לשתף אתכם בחוויה קריאה יוצאת דופן, שהביאה אותי ללילה מיוסר ונטול שינה. בתמימות ואהבה התמסרתי לקריאה בספר "איזון עדין" של רוהינטון מיסרי.

באותה התמסרות המאפיינת את אהבתי הגדולה לעולם הקסום שטוות המילים, צללתי גם הפעם לנבכי תעתועי הגורל, של העניים בהודו. התאהבתי בגיבורים, עקבתי אחרי נפתולי גורלם, נאחזתי בכל שביב של תיקווה ובאהבת האנוש שהגיחה מבעד לשורות. עד שברגע אחד , מאוחר בלילה שהספר כבר כמעט נשמט מידי, והעיניים כבדו, העלילה התפלה עוד פיתול אכזרי אחד יותר מידי.

מעולם לא חוויתי הזדהות כזו והתנגדות כזו, השלכתי את הספר בידי והתכחשתי בכל כוחי, מסרבת לקבל את גורלם האכזרי של הדמויות. מסרבת לקבל תיאור של הודו כה מושחתת, של חיי אדם רמוסים וחסרי כבוד. אני כבר לא יסיים לקרוא בספר הזה.

התובנה שהכתה אותי עם עוצמת התגובה שלי לקריאה, הייתה כוחו של הסופר לברוא אווירה, לעורר אותנו רגשית, לגרום לנו לחשוב, להתאהב וכן בכוחו גם להתעלל בנו. בסופו של סיפור אני לא יודעת עם לשבח את הכתיבה שכה כבשה אותי או לבקר את ההתעללות ברגשותי כקוראת. דבר אחד בטוח האמירה החברתית של הסופרת, על השחיתות ההנהגה, הפוליטיקה המקומית, ושיטת הקסטות בהודו לא תשכח.

ועוד מילה אחרונה שעל אף שלא חייתי שם חיים שלמים ואין לי ספק שחיי העניים המרודים בהודו הם אומללים, בשנתיים ששהיתי בהודו כתיירת ראיתי המון יופי ותיקווה, המון שלווה והשלמה שראויים להערכה.

עכשיו להמלצות ופרסומים :

סדנת שבת עם רחל - שימו לב דחייה בתאריך הסדנה ל 17.9.11



תאריך הסדנה 17.9.11 - בין השעות 9:30-12:30
נושא : מתיחות, תנוחות פאסיביות וכפיפות לפנים
תשלום 140 ₪ לתלמידים חיצוניים
130 ₪ לסטודנטים בקורסי ההכשרה של רידמן
הרשמה במייל חוזר 






יוגה בערבה בהנחיית רחל וילוז'ני

סדנה בת שלושה ימים בתאריכים – 3-5 נובמבר 2011

הסדנה היא חלק מפרויקט משותף למספר מורים ליוגה היוצאים ללמד סדנה בת שלושה ימים בערבה. הסדנה בהנחייתי תתקיים בנופים הקסומים של חצבה כשהאירוח יהיה בצימרים יפיפיים מעץ. הסדנה כוללת שלושה ימי תרגול בהנחייתי וכן אירוע יוגה משותף לכל משתתפים ביוגה בערבה. התמחור יפורסם דרך ארגון יוגה בערבה והוא נוח לכל כיס. מספר המקומות בסדנה שלי מוגבל אנא הקדימו להירשם במייל חוזר.



מרחב האירוח הוא בר במדבר מוזמנים להתרשם
טווח מחירים של כל הסדנה: ינוע בין 1100-1250 יתכן אף פחות במידה ויתחלקו 3-4 בחדר

נושא הסדנה שלי ביוגה בערבה
מהו חופש אמיתי ? בסדנה נחקור את החופש בתוך הגבולות אשר משרטטות תנוחות היוגה. נבדוק את הגבולות הטבעיים של הגוף. נתבונן באיכויות השונות של התנועה ובדיאלוגים הפנימיים המאפשרים להרחיב אותם. נבדוק מה מאפשר לתנועה הפנימית להתעורר מתוך הפינות הנסתרות של הגוף ולאפשר צמיחה והתארכות אינסופית. נחקור את הקו העדין העובר בין התארכות ופתיחה של הגוף לבין מתיחת יתר ועומס אשר יכווץ ויסגור אותו.

נחפש את החירות לנוע תוך הגבולות הברורים של תנוחות היוגה בכדי להגיע עמוק יותר פנימה אל מעבר לגבולות הפיסיים אל האינסוף שבגלי התודעה.

נחקור מה הופך את גבול הברור והסופי של הגוף לאינסופי.
ואולי מתוך חווית התרגול וההתבוננות פנימה נוכל לחוות חופש אמיתי.

סדנת מתנה ברידמן – עם רחל

הסדנה תתקיים במרכז היוגה במכללת רידמן בתאריך:20.9.11  בין השעות : 16:00-20:00

נושא הסדנא : תרגול יוגה עם כיסא
בסדנה נבדוק כיצד ניתן להפוך אביזר יומיומי כמו כיסא לכלי עבודה מעניין בתרגול היוגי. עוד נדבר על התרגול היוגי, מטרותיו והדרכים להגשים אותן. 




הסדנה מיועדת לכל רמות התרגול. מוזמנים לבוא ולהביא חברים מעולם היוגה.
הסדנה ניתנת ללא תשלום לתלמידים במכללת רידמן ולבוגרים ותלמידים חיצוניים במחיר סמלי.
רישום אצל רוני 037453016
\